Regulamin sklepu internetowego LeSabre
§ 1 Dane dotyczące firmy LeSabre, adresu jej siedziby i miejsca prowadzenia działalności
- LeSabre jest sklepem internetowym, którego właścicielem jest Keep Invest Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Mariensztat 8, 00-302 Warszawa, posiadającej numer NIP 118-209-30-53 oraz numer REGON 146756696, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
- Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania transakcji w sklepie internetowym LeSabre dostępnego pod adresem strony internetowej www.lesabre.pl oraz www.lesabre.eu
- Złożenie i potwierdzenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w Regulaminie.
- Kontakt z firmą LeSabre możliwy jest w następujących formach:
- drogą pocztową – adres do doręczeń: LeSabre, ul. Mariensztat 8, 00-302 Warszawa
- za pomocą poczty elektronicznej – adres e-mail: info@lesabre.pl
- telefonicznie – nr-y telefonów: +48 733 845 854
- Szczegółowe informacje dotyczące danych kontaktowych firmy znajdują się w zakładce „Kontakt”.
§ 2 Określenie rodzaju i zakresu usług
Sklep internetowy LeSabre prowadzi sprzedaż zegarków i wyrobów biżuteryjnych za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia są przyjmowane tylko i wyłącznie przez stronę www.lesabre.pl oraz www.lesabre.eu
§ 4 Warunki zawierania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Wszystkie ceny podane na stronach internetowych LeSabre są cenami brutto (zawierają podatek VAT, rozliczany w fakturze VAT-marża).
Sposób złożenia i odbioru zamówienia
- Celem złożenia zamówienia na wybrany towar należy w pierwszej kolejności dodać wybrany artykuł do Koszyka. Kupujący może w Koszyku dokonać zmiany ilości poszczególnych artykułów oraz ewentualnie usunąć już wybrane produkty. Kupujący może również dokonać wyboru dodatkowych opcji [np. ubezpieczenia przesyłki, sposobu dostawy], których wartość wraz z wartością całego zamówienia zostanie każdorazowo uwidoczniona na karcie informacyjnej. Po dokonaniu powyższych czynności określany jest kompletny koszt realizacji zamówienia.
- Złożenie zamówienia dokonuje się poprzez kliknięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Kupujący przenoszony jest na stronę wyboru sposobu płatności.
- Oprócz podstawowej procedury składania zamówienia opisanej w punkcie poprzedzającym, istnieje również możliwość złożenia zamówienia za pomocą poczty elektronicznej, a w szczególnych przypadkach również telefonicznie.
- Towar jest dostarczany na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Kupujący ma możliwość wyboru jednego z następujących sposobów odbioru zamówienia:
- Przesyłka kurierska
- Odbiór osobisty w siedzibie firmy.
- W przypadku przesyłki kurierskiej, koszty dostarczenia towaru wynoszą:
- przy płatności dokonanej przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego 0 zł
- W przypadku odbioru osobistego, o możliwości odebrania zamówionego towaru, Kupujący informowany jest drogą e-mailową lub telefonicznie.
- Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzyma potwierdzenie przyjęcia zamówienia na wskazany adres e-mail.
Formy płatności
- Możliwe są następujące formy płatności:
- Przelewem lub przekazem pocztowym na rachunek bankowy LeSabre:
Keep Invest sp. z o.o.
ul. Mariensztat 8
00-302 Warszawa;
PKO Bank Polski
Konto dla wpłat w walucie PLN:
84 1020 1026 0000 1102 0442 5674
Konto dla wpłat w walucie EUR:
BIC: BPKOPLPW
PL81 1020 1026 0000 1902 0442 5724
- Płatność za pobraniem – płatność gotówką kurierowi przy odbiorze przesyłki;
- Płatność w siedzibie firmy – płatność gotówką, karta kredytową lub płatniczą.
- Płatność w systemie Dotpay – przelew na konto, płatność kartą kredytową, płatność paypal
- Płatność w systemie PayPal
Czas realizacji zamówienia
- Dostawy towarów zakupionych w sklepie internetowym LeSabre realizowane są przez firmy kurierskie DPD Polska, DHL i są ubezpieczone.
Czas realizacji zamówienia wynosi 2 dni robocze.
Możliwe jest również ustalenie innego terminu realizacji zamówienia w porozumieniu z Kupującym.
- Jeżeli czas realizacji z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, miałby się wydłużyć, Zamawiający informowany jest niezwłocznie o opóźnieniu i będzie mógł wydać dyspozycję o dalszej realizacji zamówienia przy uwzględnieniu nowego terminu realizacji lub zrezygnować z realizacji zamówienia w całości lub w części..
§ 5 Tryb postępowania reklamacyjnego
- W przypadku wystąpienia sytuacji niezgodności zakupionego w sklepie LeSabre towaru z umową, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tego tytułu przez 2 lata od daty zakupu. Kupujący traci uprawnienia określone w w/ ustawie, jeżeli przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi Sprzedawcy o tym fakcie. W przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej, wyłącza się przepisy zawarte w artykułach 556-576 Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku wystąpienia niezgodności towaru z umową, reklamowany towar wraz z pismem określającym rodzaj niezgodności, żądania odnośnie sposobu realizacji wynikających z niezgodności uprawnień, wraz z kartą gwarancyjną/certyfikatem i dowodem zakupu należy odesłać na adres Sprzedawcy. Kupujący może skorzystać również z formularza reklamacji dostępnego na stronie internetowej sklepu. Określając sposób realizacji zobowiązań Sprzedawcy, Kupujący ma prawo żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wiążą się z nadmiernymi kosztami. W takiej sytuacji, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy.
- W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Kupującego wiąże się z dostawą naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy ponosi Sprzedawca. Warunkiem przyjęcia przesyłki zwrotnej przez Sprzedającego jest wpisanie na liście przewozowym, w polu „zadeklarowana wartość”, ceny zakupu odsyłanego towaru. Kwota ta stanowi deklarację wartości ubezpieczenia. Przesyłki, dla których na liście przewozowym nie będzie wpisanej deklarowanej wartości ubezpieczenia, nie będą przyjmowane.
- Sprzedawca, po otrzymaniu od Kupującego reklamacji ustosunkowuje się w terminie 14 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia reklamacji do żądań Kupującego. Sprzedający będzie uprawniony również, w przypadku gdy będzie wymagał tego charakter szkody, do przekazania reklamowanego towaru wraz z dokumentem reklamacji do serwisu, który dokonuje zbadania rodzaju i zakresu niezgodności towaru z umową. Jeżeli w ciągu w/w terminu Sprzedawca nie ustosunkuje się w żaden sposób do żądań Kupującego, oznacza to, iż uznał te żądania za uzasadnione. 14-dniowy termin dotyczy tylko i wyłącznie udzielenia odpowiedzi na reklamację Kupującego przez Sprzedawcę. Czas realizacji żądań Kupującego wynikających z reklamacji w zależności od rodzaju i zakresu niezgodności towaru z umową może trwać dłużej niż 14 dni.
- W przypadku uznania żądań Kupującego wynikających z reklamacji towar naprawiony zostanie przesłany przez Sprzedawcę Kupującemu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady, o których Kupujący wiedział w momencie dokonywania zakupu lub, oceniając rozsądnie, powinien wiedzieć.
§ 6 Warunki odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), w terminie czternastu dni od zawarcia umowy, konsument ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, wg zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Wskazane w tym punkcie prawo dotyczy sprzedaży konsumenckiej, zatem stosuje się wyłącznie do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Celem odstąpienia od umowy, konsument ma obowiązek poinformować na piśmie sklep o rezygnacji z zamówionego produktu w terminie 14 dni od zawarcia umowy.
- Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy można pobrać ze strony internetowej sklepu.
- Konsument ma obowiązek bezzwłocznie zwrócić zamówiony towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, zwracany towar należy odesłać na własny koszt kurierem, przesyłką ubezpieczoną, opiewającą na pełną kwotę wartości rzeczy.
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu wyłącznie kosztów najtańszego zwykłego sposób dostarczenia towaru, nawet jeżeli Kupujący wybrał inny droższy rodzaj dostawy.
§ 7 Postanowienia końcowe
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu LeSabre nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Kupujący składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu. Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez Kupującego.
- Zespół sklepu LeSabre dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne umieszczonych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Niemniej, w każdym przypadku, gdy dane (w tym opisy i dane techniczne produktów) prezentowane na witrynie internetowej sklepu w dniu złożenia przez konsumenta zamówienia nie pokrywałyby się z rzeczywistością, w ciągu 14 dni od daty zakupu ma on prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, zgodnie z przepisami o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
- Sklep LeSabre zastrzega sobie prawo do odmowy zrealizowania zamówienia w sytuacji, kiedy historia współpracy podważa wiarygodności i rzetelność klienta.
§ 8 Ochrona prywatności i inne prawa
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych zawartych w zamówieniu zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr.133, poz. 883).
- Prezentacja zawartości Sklepu w Internecie nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 543 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie wymienione produkty i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżone znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
FORMULARZ REKLAMACYJNY
POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY